Vårt kaffe är säsongsberoende och skördas endast ett fåtal gånger per år. Om vi inte har kaffet inne så försök istället testa ett annat kaffe i väntan på det kaffet du gillar mest. Vi försöker att få in ditt kaffe så snart som möjligt.
Vad är "single origin" kaffe?
”Single origin ”är kaffe från specifika farmer. Det betyder alltså att kaffet inte är en blandning av olika sorter, utan kaffet i förpackningen kommer från en och samma plats och av samma sort.
Vad gör "single origin" kaffet bättre än annat kaffe?
Många tycker att högkvalitativt ”single origin” kaffe är det bästa. Denna typ av kaffe har blivit mer och mer populär på senare tid, och många människor provar olika typer av ”single origin” kaffe från hela världen.
Att se till att kaffet kommer från en och samma farm gör att kaffet får en unik smak, som inte finns någon annanstans. Smaken varierar från år till år, beroende på väder och jordmån det år kaffet planterades.
Hur länge håller sig kaffet?
Ni hittar lite mer information om hur länge kaffet bör hålla om ni följer denna länk: Ta mig dit!
Frakt och leverans
Vilka fraktalternativ erbjuder ni?
I nuläget så erbjuder vi enbart frakt från PostNord. Vi tycker det är det smidigaste alternativet då kunden får kaffet direkt hem till brevlådan.
När kommer mitt paket?
Vi packar vanligtvis alla beställningar inom 24 timmar. När din beställning skickas från oss får du en bekräftelse via mail eller SMS som innehåller ett paket-ID/leveransnummer som du kan klicka på för att spåra din försändelse.
Hur mycket kostar frakten?
Frakten är alltid 29 kr oavsett produkt. Om den totala summan överskrider 300 kr så blir frakten gratis.
Returer och byten
Kan jag ångra mitt köp?
Du har alltid 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Skicka ett mail till oss på info@palmitacoffee.se med ditt ordernummer och beskriv ditt ärende så kan vi så snabbt som möjligt hjälpa dig.
Hur ändrar jag min order?
Så länge ordern inte är packad så kan vi snabbt och enkelt ändra den. Skicka oss ett mail till info@palmitacoffee.se så löser vi det.
Det saknas en produkt eller en vara är sönder.
Om det blivit problem med produkten eller att det saknas något i din order så gör du följande: Kontakta oss på info@palmitacoffee.se inom 7 dagar och ange ditt ordernummer samt vilka produkter som är sönder/saknas. Låt oss fixa resten.